Verstuurde nieuwsbrieven
-
13092025 Buurtspraak 2025
Buurt Ede en Veldhuizen - Uitnodiging 321e Buurtspraak op 18 september 2025
Aan: geërfden en belangstellenden van de Buurt Ede en Veldhuizen
Beste Lezer,
Hierbij nodigen wij u uit voor de komende traditionele Buurtspraak die is opgenomen in de Nederlandse inventaris van immaterieel erfgoed van UNESCO.
Uiteraard mag deze uitnodiging worden gedeeld met belangstellenden en/of geërfden binnen uw eigen netwerk van familie, buren, vrienden en bekenden.
De Buurtspraak vindt traditioneel sinds 1882 plaats op de 3e donderdag van september. Dit jaar is de Buurtspraak op donderdag 18 september 2025.
Let op: de tijden zijn gewijzigd. Bij wijze van proef is de Buurtspraak nu van 16.00 tot 18.00 uur (inloop vanaf 15.30 uur.)
Locatie: Edesche Concertzaal, Amsterdamseweg 9, Ede
Thema: 'Onze heide in de fik!'
De documenten voor deze Buurtspraak staan op onze website buurt.ede-en-veldhuizen.nl. Deze documenten kunt u ter voorbereiding downloaden.
Voordracht Buurtmeester
Tijdens deze Buurtspraak draagt het Buurtbestuur de heer Bert Verwoerd voor als Buurtmeester.
Mocht een andere geërfde zich kandidaat willen stellen, dan kan zij of hij contact opnemen via buurtrichter@ede-en-veldhuizen.nl. De functieomschrijving is te vinden bij de vergaderstukken op de site. Aanmelden kan schriftelijk tot en met 10 september 2025 via hetzelfde mailadres.
REGISTRATIE Buurtspraak 2025
Om stagnatie bij de toegang tot de zaal te voorkomen, verzoeken wij u het registratieformulier (één per persoon) vooraf ingevuld mee te nemen naar de Buurtspraak. Dit vindt u ook bij de stukken op de site.
Wij hopen op uw aanwezigheid te mogen rekenen. Voor alle verdere informatie verwijzen wij u naar de website van de Buurt.
Uiteraard kunt u ons voor eventuele vragen of opmerkingen bereiken via ons mailadres info@ede-en-veldhuizen.nl.
Ben ik geërfde van de Buurt?
Alle eigenaren van vastgoed in de Buurt zijn geërfden en deelhebbers van de Buurt. (art. 1 Reglement)
Waar ligt de Buurt?
De Buurt Ede en Veldhuizen omvat grofweg het gebied van de kern Ede ten noorden van de spoorlijn Utrecht-Arnhem, aan de noordzijde begrensd door de lijn van de Doesburger Dijk naar de Valenberg in de noordoosthoek. Ten westen tot de provinciegrens en de grens met Ederveen, en aan de oostzijde tot en met Ginkel en Mossel.
Eigenaren in de voormalige buurten Doesburg en Ma(a)nen, resp. ten noorden en zuiden van onze Buurt, zijn geen geërfden van de Buurt Ede en Veldhuizen, maar de Buurt voelt zich wel verantwoordelijk voor de erfenis en toekomst hiervan.
Onze Buurt richt zich enigszins op het hele postcodegebied 6711 t/m 6718, maar vooral op de Buurt binnen de historische grenzen.
Rabo ClubSupport 2025
Leden van Rabobank Vallei en Rijn kunnen, via Rabo ClubSupport, tot en met 23 september hun stem uitbrengen voor een financiële bijdrage uit het fonds van de Rabobank ten behoeve van de Buurt!
Met deze financiële bijdragen zijn wij in staat om onze doelen voor de toekomst van de Buurt te realiseren.
Ede Doet - 2e ronde 2025
Ook dit jaar doen we weer mee met Ede Doet, een initiatief van de gemeente Ede. U kunt uw waardecheque (die medio september worden bezorgd) zelf via Ede Doet doneren of inleveren bij onze bestuurders. De opbrengst is bestemd voor het organiseren van de traditionele Buurtspraak.
Maar u kunt ook donateur worden van de Buurt. Het formulier hiervoor vindt u bij de stukken.
Met vriendelijke groet,
namens het bestuur van de Buurt Ede en Veldhuizen,
Ruben Landman, Buurtrichter
-
22042025 Herinnering content
Beste lezers,
Helaas hebben wij nog geen content mogen ontvangen voor de nieuwsbrief.
Hierbij de reminder voor degene die content heeft om te delen.
Met vriendelijke groet,
Het bestuur SBBEC
Beste lezers,
Zoals u heeft gemerkt, hebben wij als SBBEC in het postcodegebied dat wij vertegenwoordigen een flyer rondgebracht, om nogmaals onder de aandacht te brengen dat wij niet alleen het centrum vertegenwoordigen maar ook de aangrenzende buurten. Dit betreft ca. 4200 huisnummers.
We zijn dan ook trots u te kunnen melden dat zich naar aanleiding van deze flyeraktie ruim 100 nieuwe lezers hebben aangemeld, hetgeen resulteert in totaal ca. 420 lezers.
Vanuit deze flyeraktie hebben wij ook een nieuw bestuurslid voor de functie van communicatie / redactie kunnen verwelkomen namelijk mevrouw Belia Schuurman.
Het bestuur is voornemens om vier keer per jaar een NIEUWSBRIEF uit te brengen. Wij denken dat u ons als betrokken lezer kunt voorzien van CONTENT, die u graag met anderen wilt delen.
Op deze data zouden wij graag over uw content beschikken.
8 februari
9 mei
8 augustus
7 novemberVia de nieuwsbrief zullen wij u eraan herinneren wanneer de content moet zijn aangeleverd.
Om op een fatsoenlijke en positieve wijze met elkaar om te gaan is het vanzelfsprekend de volgende punten te respecteren.
1. Geen persoonsgegevens en privacygevoelige informatie.
. Volledige namen van personen zonder toestemming.
. Adressen, telefoonnummers, BSN-nummers.
. Medische of financiële informatie.
. Foto's waarop mensen herkenbaar in beeld zijn zonder expliciete toestemming (AVG)2. Geen ongepaste of discriminerende inhoud.
. Uitingen die discriminerend kunnen zijn op basis van ras, geslacht, religie, leeftijd enz.
. Seksueel getinte opmerkingen of humor.
. Politieke of religieuze voorkeuren van de organisatie ( tenzij relevant en bewust gekozen )3 Geen negatieve of alarmerende communicatie zonder context.
. Ruwe kritiek op derden of concurrenten.
. Dreigende taal of waarschuwingen zonder nuance.
. Paniekzaaierij, bijvoorbeeld bij incidenten of crises zonder goedgekeurde communicatie.4. Geen auteursrechtelijk beschermd materiaal zonder toestemming.
. Afbeeldingen van internet zonder rechten.
. Teksten of quotes van derden zonder bronvermelding of toestemming.
. Logo's of merken van andere organisaties zonder samenwerking.Het bestuur / redactie behoudt zich het recht voor als voornoemde punten niet worden gerespecteerd te besluiten niet tot plaatsing over te gaan.
Wij zien uw content met belangstelling tegemoet.
U kunt uw content richten aan redactie@sbbec.nl
Met vriendelijke groet,
Het bestuur / redactie SBBEC
-
13032025 Uitbreiding evenementen
Beste lezers,
De gemeente wil het mogelijk maken om vaker evenementen op het Kuiperplein te organiseren.
Hiervoor zullen in de week van 24 tot 28 maart ca. 5100 brieven worden verstuurd naar de bewoners van het centrum, gelegen binnen de buitenste rode kaderlijn op bijgaande plattegrond, met het verzoek uw mening te geven over de evenementen in Ede Centrum.
Voor de volgende evenementenlocaties: Stadspark (Raadhuisplein), Maanderplein, Oude Kerkplein, Bevrijdingsplein, Doelenplein, Marktplein, Museumplein en het Kuiperplein heeft de gemeente locatieprofielen opgesteld waarin staat aangegeven aan welke criteria het desbetreffende evenement dient te voldoen. Ter illustratie, in de profielen is bijvoorbeeld opgenomen welke voorzieningen er zijn, welke aandachtspunten er zijn en wat de geluidsnorm is etc.
Voor de meeste pleinen gaat het om bestendigen van de huidige situatie; hier is niet meer mogelijk dan nu het geval is. De participatie gaat daarbij om raadgeven: wat geven de participanten de gemeente mee? De gemeente neemt deze raad ter harte, maar ziet dit niet als bindend advies. Het gaat hier om hoger genoemde pleinen met uitzondering van het Kuiperplein.Voor het Kuiperplein geldt een andere situatie. Dit is de enige locatie waar grotere, meerdaagse evenementen kunnen plaats vinden. Voor dit plein willen we de participanten laten adviseren en nemen we de inbreng zo veel als mogelijk mee bij het uiteindelijke voorstel.
Bron: Memo 11 februari 2025 van College van burgemeester en wethouders aan de Gemeenteraad.In overleg met de gemeente zijn de links naar de locatieprofielen van de voornoemde locaties in dit bericht opgenomen het lijkt ons wenselijk, alvorens uw mening te geven u te verdiepen in het voor u betreffende locatieprofiel zodat u een gefundeerde mening kunt geven.
Het doel is om optimaal van de evementen te kunnen genieten.
Met vriendelijke groet,
Het bestuur, redactie SBBEC
Locatie profielen:
Bevrijdingsplein: Doelen plein: Kuiperplein: Maanderplein: Marktplein: Museumplein:
Oude kerkplein: Raadhuisplein:
Kunt u niet direct vinden wat u zoekt, of heeft u vragen, dan kunt u onze klantenservice bereiken tijdens kantooruren op telefoonnummer:
+31 6 31 95 71 20